å 2006
Løpet ble ikke arrangert på grunn av kandidatløp til WRC

2007
Løpet ble ikke arrangert på grunn av Norges første WRC løp, Rally Norway

2008

2008_Andreas_Mikkelsen-1Andreas Mikkelsen (18) ble den yngste som noen gang har vunnet en NM-runde i rally da han vant KNA Rally Finnskog 2008. Ford-føreren brøt dermed Mads Østbergs (21) seiersrekke. Mads Østberg hadde ni seire på rad foran denne NM runden og jaktet på Henning Solbergs rekord som var 13 NM-seire på rad. Det ble et knallhardt oppgjør mellom de to ungguttene og det var en punktering som skulle avgjøre mellom de to.

5 på topp

1.Andreas Mikkelsen/Ola Fløene, N/N, Ford Focus WRC, 63.03,3
2.Anders Grøndal/Maria Andersson,  N/S, Subaru Impreza WRC, +2.10,3
3.Mads Østberg/Ole Kristian Unnerud,  N/N, Subaru Impreza WRC, +2.57,3
4.Mats Jonsson/Jonas Andersson, S/S, Ford Escort WRC, +3.20,2
5. Tord Linnerud/Ragnar Engen, N/N,  Skoda Fabia WRC, +3.45,9

Vinner av nasjonal klasse:

Ole Morten Korsmo/Tor Lindkjørlen, N/N, Volvo 240, 75.23,0

2009

Løpet ble ikke arrangert på grunn av Norges andre WRC løp, Rally Norway

2010

2010_Mads_ØstbergLøpet talte ikke med i NM, og det var lenge usikkert om Østberg ville komme til start.
Det var ikke meningen vi skulle kjøre her, men det er et fint løp, så vi klarte ikke å holde oss unna, sa Mads Østberg som ikke var på etterskudd i løypa selv om han var etteranmeldt.

Mads Østberg og hans svenske kartleser Jonas Andersson ble vinner av KNA Rally Finnskog. De var suverene i sin Subaru Impreza WRC under skikkelige vinterforhold på Finnskogen.

KNA Rally Finnskog talte med i norgescupen for nasjonale klasser, og der ble det dramatikk mot slutten. Peter Hjalmarsen og hans kartleser Levi Rybråten fra arrangørklubben KNA Kongsvinger kjørte desidert raskest av samtlige med sin noe sjeldne Mercedes 190. Men de klarte å bomme på siste reguleringsstopp før målgang, og dermed mistet de også seieren.

De måtte dermed snu og kjøre tilbake og kom åtte minutter for sent til slutt. Det gjorde at de fikk 1 minutt og 20 sekunders tidstillegg og mistet seieren med 2,6 sekunders margin. Den som da kunne innkassere seieren i nasjonal klasse var Tore Haldammen fra KNA Solør Motorsport med kartleser Tommy Slåstad fra KNA Kongsvinger i sin Volvo 940. Det var et skikkelig vinterrally på Finnskogen, med lett snø og rundt ti minusgrader hele dagen. Totalt ble det kjørt seks fartsetapper på til sammen 132,6 km.

5 på topp

1.Mads Østberg/Jonas Andersson, N/S, Subaru Impreza WRC,  78.24,4
2.Sveinung Bieltvedt/Roger Eilertsen,  N/N, Subaru Impreza STI (Gr.N)+1.27,2
3.Anders Kjær/Morten E. Abrahamsen,  N/N,  Subaru Impreza STI (Gr.N) +2.46,6
4.Peder Økseter/Tore Lingjærde, N/N, Ford Fiesta (Gr.N) +5.14,5
5. Jo Inge Bakken/Per G. Aarnes,  N/N, Ford Fiesta (Gr.N)+5.40,8

Vinner av nasjonal klasse:

Tore Haldammen/Tommy Slåstad, N/N, Volvo 940,   89.40,1

2011

Foto: BENJAMIN A. WARD/www.benjaminward.noLøpet bød på en hard kamp om NM-poeng på Finnskogen. Som vanlig ble todagers-løpet en styrkeprøve for både førere, kartlesere og biler.
Til slutt var det Mads Østberg og hans kartleser Jonas Andersson som stakk av med seieren. Men det så ikke så lyst ut for Mads Østberg etter fredagens kjøring. Servicemannskapet måtte bytte clutch på hans Fiesta, og det tok lenger tid enn man har til rådighet. Dermed fikk han over to minutters tidstillegg. Men da løpets leder, Eyvind Brynildsen fra KNA Varna, brøt på lørdagens første etappe var Østberg tilbake i tet. Mads Østberg tok dermed sin andre seier på rad i løpet.

5 på topp

1.Mads Østberg/Jonas Andersson, N/S, Ford Fiesta S2000,  93.12,0
2.Thomas Kvam/Stian Johnsen, N/N, Ford Focus WRC. +2.27,3
3.Marius Aasen/Tom A. Haldammen, N/N, Subaru Impreza STI (Gr.N), +2.50,2
4.Egil Bentzen/Ole Kristian Unnerud, N/N, Subaru Impreza WRC, +3.27,1
5.Trond Sveinsvoll/Otto Øvestad, N/N,  Subaru Impreza STI (Gr.N), +4.24,8

Vinner av nasjonal klasse:

Ole Morten Korsmo/Tore Hellerud, N/N,  Volvo 240, 104.06,7

2012

2012_Mikko_HirvonenDette året ble et nytt konsept forsøkt under KNA Rally Finnskog. Start, servicplass og mål var lokalisert til Finnskogen Motel og Kro på Svullrya. Mange førere benyttet løpet som en siste finpuss foran Rally Sweden helgen etter. Den største utfordringen for alle teamene var den ekstreme kulden på Finnskogen denne lørdagen, med temperaturer ned mot -38 grader.
Men solen kom og viste frem perfekte forhold under løpet. Det var tilslutt Mikko Hirvonen som vant løpet foran Henning Solberg. Henning hadde ‘’rotet i garasjen’’ og funnet frem vinnerbilen fra 2003 og bød publikum på brutal kjøring på fartsetappene.

5 på topp

1.Mikko Hirvonen/Jarmo Lehtinen,  IN/FIN, Citroën DS4 WRC, 62.30,7
2.Henning Solberg/Ilka Minor,  N/AUT   Mitsubishi 6.5 WRC  +   30,5
3.Mads Østberg/Jonas Andersson,  N/S, Ford Fiesta WRC  +   49,8
4.PG Andersson/Emil Axelsson, S/S, Proton (S2000)  +2.56,6
5. Andreas Mikkelsen/Ola Fløene, N/N, Skoda S2000   +3.01,7

Vinner av nasjonal klasse:

Ole Morten Korsmo/Tore Hellerud,  N/N, Volvo 240   74.00,1

2013

2013_Mads ØstbergPå forhånd var det ventet at dette ville bli en duell mellom Mads Østberg fra NAF Motorsport Asker og Bærum og Andreas Mikkelsen fra KNA Kongsvinger. Og Norges to VM-førere skuffet ikke publikum. De knivet gjennom hele løpet, og vekslet på å være i ledelsen. Østberg, med kartleser Jonas Andersson, hadde motortrøbbel i sin Ford Fiesta WRC på de tre første etappene, og det gjorde at Mikkelsen og hans finske kartleser Mikko Markkula ledet til første service. Duoen kjørte en Skoda Fabia S2000, som er en motorsvakere bil enn Østbergs WRC-bil. Mikkelsen holdt også unna for østfoldingen i sammendraget etter den 23,67 kilometer lange Bæreia-etappen etter service. Men forspranget på 16,2 sekunder var krympet til 7,6 sekunder da fire av løpets åtte etapper var kjørt. Østberg tok ytterligere fem sekunder på SS5, før Mikkelsen slo tilbake og vant SS6 med fattige tre tideler. På SS7, som var den siste etappen før siste service, ble det dramatisk. Bare flaks reddet Mikkelsen fra å være ute av løpet. Mot slutten av etappen merket han at bilen begynte å fuske, og et par-tre hundre meter fra mål stoppet den. Mikkelsen rullet over målstreken med motorstopp. Det viste seg at bilen var bensintom. I og med at etappens målgang var på Kongsvinger Travbane, hvor også serviceplass var, klarte han utrolig nok dytte bilen inn til service. Mikkelsen tapte riktignok noen sekunder på at bilen gikk bensintom, og måtte se at Østberg overtok ledelsen med 1,1 sekunder før den avsluttende Bæreia-etappen, som skulle kjøres for andre gang.
Normalt skal ikke Mikkelsen ha muligheten til å henge på Østbergs WRC-bil, og det hadde han heller ikke da det hele skulle avgjøres. Ford-føreren var 8,1 sekunder raskere enn Mikkelsen, og vant dermed løpet med 9,2 sekunder – og KNA Rally Finnskog for tredje gang i karrieren.

5 på topp

1. Mads Østberg/ Jonas Andersson, N/S, Ford Fiesta WRC,  58.44.2
2. Andreas Mikkelsen/Mikko Markkula, N/FIN,  Skoda Fabia S2000,+ 10.3
3. Anders Grøndal /Trond Svendsen, N/N     Subaru,  + 1.54.7
4. Eyvind Brynildsen / Anders Fredriksson, N/S, Mitsubishi Lancer Evo, + 2.04.1
5. Sveinung Bieltvedt / Roger Eilertsen, N/N, Subaru Impreza STI, + 2.15.0

Vinner av nasjonal klasse:

Jan Kåre Wilsberg / Tina J. Olsen, N/N, Volvo 940 EVO, 66.51.8

2014

Bild01_BenjaminAWard_22febDet Pontus Tidemand fra Sverige og hans norske kartleser Ola Fløene fra NMK Hamar som kjørte inn til totalseier i KNA Rally Finnskog på jubileumsløpet i 2014 (30. løpet i historien). Løpet ble kjørt etter tradisjonell Rally Finnskog oppskrift med 4 etapper fredag kveld og 6 på lørdag. Været denne vinteren gjorde det utfordrende for arrangøren. Sent snøfall, lite tele i bakken og regnvær en ukes tid før løpet gjorde at man måtte stryke den planlagte Nesteby-etappen og redusere løpet til 10 etapper. Det var også regnvær gjennom hele løpet, men de resterende veiene holdt bra og det ble det utfordrende løpet som man forventer av Rally Finnskog, en manndomsprøve. Tidemand var suveren begge dager, men kjempet ikke om NM poeng. Like suveren på andre plass var Anders Grøndal som dermed ble best av de som kjempet om NM poeng. I nasjonal klasse kjempet KNA Kongsvingers Ole Morten Korsmo en tett kamp om seier i sitt første løp for sesongen, men måtte gi tapt for Søren Snartemo på siste etappe. En som imponerte dette løpet var Ole Christian Veiby som kjørte i juniorklassen. Han endte til slutt på 10. plass totalt.

Løpsleder Stig Rune Kjernsli ble tildelt KNA’s fortjenestemedalje i sølv for sin innsats for rally og KNA Kongsvinger under jubileumsmiddagen etter løpet.

5 på topp

1.    Pontus Tidemand/Ola Fløene, S/NMK Hamar, Skoda S2000
2.    Anders Grøndal/Roger Eilertsen, NAF M.sp. Asker&Bærum, Subaru Impreza STi +1:23,8
3.    Frank Tore Larsen/Torstein Eriksen, NMK Modum&Sigdal, Ford Fiesta R5 +5:16,0
4.    Trond Sveinsvoll/Otto Øverstad, KNA Stavanger, Subaru Impreza STi + 5:16,0
5.    Svein Frustøl/Ragnar Klami, KAK, Ford Fiesta R5 +9:00,5

Vinner av nasjonal klasse:

Søren Snartemo / Arne-Ingar Stulen, NMK Konsmo/NMK Hadeland, BMW M3, + 13.33.5

2015

Brynildsen-Fredriksson_KongsvingerEyvind Brynildsen og Anders Fredriksson fra NAF Motorsport Asker & Bærum tok sin andre strake NM-seier under KNA Rally Finnskog 2015. Med unntak av Mads Østberg, som kjørte utenfor NM-konkurransen, var det ingen som var i nærheten av Brynhildsen på Finnskogen. Østberg og kartleser Jonas Andersson totalvant med sin Citroën DS3 WRC-bil. De var til stede sammen med sitt fabrikkteam fra Citroën og brukte løpet som en gjennomkjøring før den svenske VM-runden helgen etter.

– Dette har vært krevende men vanvittig morsomt. For å være ærlig har jeg ikke hatt full kontroll i dag, men gjennomkjøringen er gull verdt før neste helg, sa Østberg, som måtte brøyte enkelte etapper etter et plutselig snøfall midt på dagen. Likevel ledet VM-føreren som kjørt utenfor NM-konkurransen fra start til mål.

Dagens lykkeligste team var kanskje Ole Morten Korsmo og Tore Hellerud fra KNA Kongsvinger. Duoen kjørte sitt andre løp på ett år, og etter at den ene etter den andre falt fra i nasjonal klasse kunne de juble over seier med sin Volvo 240. Korsmo og Hellerud måtte hente inn åtte sekunder på Birger Gundersen og kartleser Morten Høgberg i løpet av de siste 23 kilometerne. Det greide de med god margin. I mål var de hele 16 sekunder foran Gundersen.

5 på topp KNA Rally Finnskog 2015

1.       Mads Østberg/Jonas Andersson, NAF M.sp. Asker&Bærum, Citroën DS3 WRC
2.       Eyvind Brynildsen/Anders Fredriksson, KNA Varna, Ford Fiesta RRC +0:57,8
3.       Petter Kristiansen/Ole Kristian Brennum, NMK Sør-Gudbrandsdal, Subaru Impreza STI +6:01,9
4.       Tord Linnerud/Roger Eilertsen, NMK Gjøvik/NAF M.sp.Asker&Bærum, Mitsubishi Lancer Evo9 +6:54,6
5.       Frank Tore Larsen/Torstein Eriksen, NMK Modum&Sigdal, Ford Fiesta R5 +7:03,2

Vinner av nasjonal klasse:

Ole Morten Korsmo/Tore Hellerud, KNA Kongsvinger, Volvo 240 + 14:03,1

2016

Fløene_Østberg_FinnskogMads Østberg og kartleser Ola Fløene fra NAF Motorsport Asker og Bærum brukte KNA Rally Finnskog som en gjennomkjøring før Rally Sweden. Det var ingen fordel å starte først under krevende forhold på Finnskogen denne dagen, men Østberg og Fløene greide likevel å sette samtlige konkurrenter på plass og vant løpet i sin Ford Fiesta R5. Dermed tok Østberg sin femte seier i det legendariske løpet!

Anders Grøndal fra NAF Motorsport Asker og Bærum og kartleser Miriam Walfrisdsson fra MK Ratten kjørte inn til en andreplass, 1.01,8 min. bak Østberg. De hadde en litt trå start på dagen, men valgte trolig å sikre andreplassen framfor å ta noen sjanser siden de også skulle kjøre Rally Sweden helgen etter.

I den internasjonale klassen for tohjulsdrevne biler kjørte Steve Røkland fra NMK Gardermoen meget godt sammen med sin svenske kartleser Jim Jerpe. I sin Peugeot 208 R2 var de suverene i klassen. De var aldri truet, og endte på en flott tredjeplass totalt.

I nasjonal klasse for firehjulsdrevne biler så det lenge ut til å gå veien for NM-leder Bernt Kollevold og Ove Johnny Andersen fra NAF Motorsport Asker & Bærum, men på den femte etappen fikk de problemer med servostyringen på sin Toyota Celica ST205. Dermed ble det klasseseier til Jo Inge Bakken og Tommy Slåstad (begge fra KNA Kongsvinger) i en Mitsubishi Evo 6.

Nasjonal klasse for tohjulsdrevne biler ble vunnet av Søren Snartemo fra NMK Konsmo og Arne Ingar Stulen fra NMK Hadeland i BMW M3.

5 på topp KNA Rally Finnskog 2016

1. Mads Østberg/Ola Fløene, NAF Msp Asker og Bærum, Ford Fiesta R5
2. Anders Grøndal/ Miriam Walfridsson, NAF Msp Asker og Bærum/ MK Ratten (S), Ford Fiesta R5 +1.01,8
3. Steve Røkland/ Jim Hjerpe, NMK Gardermoen/ Säters MK (S) Peugeot 208 R2 +4.13,6
4. Johan Kristoffersson/ Patrik Barth, MK Team Westom (S)/ MK Ratten (S), Mitsubishi EVO IX +5.04,5
5. Oscar Solberg/ Øyvind Beckstrøm, KNA Indre/Ytre Østfold/ NAF Eidsvoll og Omegn, Subaru Impreza STi +5.09,9